رواق

بالادیده

عالم ناسوت،،ملکوت،جبروت،لاهوت چیست؟

1.عالم ناسوت:

مراد از این عالم، همان عالم طبیعت و شهادت و مُلک است یعنی جهان جسمانی و اجسام و ماده و مادیات که در آن حرکت و زمان و مکان نقش دارد. عالم ناسوت مانند پوست است نسبت به عالم ملکوت یعنی قشر عالم ملکوت است.[2]

(برای مثال گردویی رو تصور کنید ، پوست گردو میشود عالم ناسوت که قابل دیدن و لمس است. ولی محتوای داخل گردو عالم ملکوت و در صورتی قابل دیدن است که به درستی از پوست عبور کنید. پس دنیایی که در آن زندگی میکنیم مانند این گردوست که پوست آن ناسوت و محتوای آن ملکوت...یعنی ورای این جهان قابل لمس و قابل مشاهده عالمی هست که قابل مشاهده برای عوام نیست الا به تقوا و پرهیزگاری. همانگونه که حضرت ابراهیم علیه السلام از خداوند خواست که ملکوت آسمان و زمین رو به من نشان بده و به اذن خدا مشاهده کرد."وکَذَلِکَ نُری اِبرَهیم‌َ مَلَکوت‌َ السَّمـَوَت‌ِ والاَرض‌ِ ولِیَکون‌َ مِن‌َ الموقِنین‌؛ (انعام‌، 75)


2. عالم ملکوت:

مراد، همان، عالم غیب و عالم نفس و عالم مجردات(مانند فرشته ها) است که به آن عالم مثال و عالم برزخ هم اطلاق می گردد و آن مرتبه ایست برتر از عالم طبیعت که دارای ابعادی است امّا فاقد حرکت و زمان و تغییر است.

این عالم خود بر دو گونه است :

یکی «ملکوت اعلی» که عالم مجردات محضه است مانند عالم ملائکه

و دیگری «ملکوت اسفل» است .[4] مانند وجود انسان ها در برزخ و قبر و جهان بعد از مرگ.

برای ملکوت نام‌های گوناگون فلسفی، کلامی، عرفانی و... آمده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

عالم معنا،عالم نفوس،عالم صفات،عالم مافوق الطبیعه،عالم الگو،عالم حقیقت،عالم عُلوی،عالم امر،قطب جنوبی، کنعان، شَرابِ پخته، شَرابخانَه، صَوامِعِ مَلَکوت،دَرُون،دریای نور، عالم تسبیح و تحمید، عالم غیب، عالم عقل، عالم قدس، عالم حیات و عالم نور.

شرط دستیابی انسان به عالم ملکوت پیراستگی و بی‌نیازی از مادیات، تزکیه نفس،مجاهدت‌های بسیار، رفع موانع،و رهایی از اسارت نفس است.

در این صورت تبدیل به نفس مطمئنه‌ای خواهد شدکه لیاقت کشف اسرار غیبی و حتی ترقی در عالم ملکوت را دارد و با عنایت خداوندی، این اتصال به ملکوت به ملکه‌ای در درون او بدل می‌گردد

 


3. عالم جبروت:

مراد، همان عالم عقل و عالم معناست و فوق عالم ملکوت است.[5]
در اثبات عالم جبروت و عقل گفته شده که برخی فلاسفه معتقدند:

از آنجا که عالم لاهوت  و ذات الله وسیع و احد  و دارای بساطت محض است(یعنی الله از هر چیزی که در تصور بیاید مبراست ، یعنی چیزی که اصلاً جزء نداشته باشد، نه جزء خارجی (ماده و صورت)، نه جزء عقلی (جنس و فصل) و نه جزء مقداری (یعنی به لحاظ کمّی قابل تقسیم نباشد)) نمی تواند مستقیما و بلاواسطه به وجود آورنده و مدبر و محیط بر عالم طبیعت و عالم ملکوت شود لذا قائل به «صادر اول» شده اند (یعنی اوّل مخلوق یا اوّل چیزی که از ذات حق صادر شده است)که بدون واسطه و مستقیماً، ذات اقدس خداوند به او توجه کرده است و مدعی شده اند که صادر اول، باید کاملترین و بسیط ترین ممکنات باشد (یعنی اشرف مخلوقات باشد)که به سایر موجودات پایین تر از خود، فیض برساند، چنین موجودی باید جدای از ماده و زمان و مکان باشد

. این چنین موجودی را به اصطلاح «عقل» می نامند.[6]

مثال :

فرض کنید گوشی موبایل شما عالم ناسوت باشد،و برق شهری منبع مطلق قدرت و عظمت در جهان.اگر موبایل شما به صورت مستقیم و بدون واسطه به این منبع قدرت وصل شود چه اتفاقی می افتد؟

طبیعیست که اجزای الکتریکی موبایل که با برق DC کار میکند نمی تواند به صورت مستقیم به برق متناوب AC متصل شود و انفجاری کوچک رخ می دهد.

پس برای اتصال موبایل به برق شهری نیاز به واسطه ی به نام آداپتور است.آداپتور واسطه ی بین موبایل و منبع قدرت است.

دقیقا جهان هستی همین گونه است.

اگر خدا که منبع لایزال قدرت در عالم وجود است ،به صورت مستقیم در عالم بروز و ظهور کند، همه چیز نابود می شود،چون هیچ چیزی در عالم تحمل نور و فیض مستقیم خدا را ندارد.

پس اینجا نیاز به یک واسطه هست،که ظرف مشیت الهی است.یعنی واسطه ی فیض الهی می شود.در عالم جبروت به این واسطه عقل کل می گویند که همان پیامبر اکرم صلوات الله علیه و ائمه معصومین هستند.

از جابر نقل شده است که گفت رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرمودند:

اولین چیزی که خدا خلق نمود نور من بود پس از آن نور علی علیه السلام. سپس عرش و لوح و ... نور بصر و عقل و معرفت خلق شد (بحار الأنوار، جلد ‏54 ، صفحه 170)

عقل اول همان نور محمدى(صلوات الله علیه) است

رسول الله(ص) فرمود: «اول ما خلق الله نورى» یعنی صادر اول نور من است(سیره حلبیه، ج 1، ص 159)

خداى متعال چون نور محمدى را آفرید. در این نور محمدى ارواح جمیع انبیا و اولیا را  جمع کرد، ؛ و این در مرتبه عقل اول است


4. عالم لاهوت:

مراد همان عالم الوهیت و عالم ربوبی است. یعنی ذات مقدس الله که تمام صفات جمال و جلال خدا را داراست.

ذات پروردگار به تنهایی عالمی است و عظیم ترین عوالم است، زیرا ذات حق، بر همه ی عوالم احاطه دارد و ذره ای از احاطة الله خارج نمی باشد.[7]

اذا انتهی الکلام الی الله فامسکوا، و لا تفکروا فی ذات الله، و تکلموا دون العرش، و لا تکلموا فیما فوق العرش
هر گاه سخن به خدا رسید، لب فرو بندید، و در ذات خدا نیندیشید، و پیرامون زیر عرش سخن بگویید، و درباره ی امور بالای عرش سخن نگویید.

معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:
ـ ربانی گلپایگانی، ایضاح الحکمة (ترجمه و شرح بدایة الحکمة)، ج 3، ص 539ـ537، ناشر مرکز جهانی علوم اسلامی.

به طور خلاصه : 

1)عالم ناسوت همین عالم دنیاست و مادیات که انسان در آن جسمیت دارد و زندگی میکند و در بند زمان و مکان است.

2) عالم ملکوت فراتر از عالم ناسوت است. عالم ورای این دنیاست.مانند عالم برزخ ویا عالم فرشته ها

قوانین حاکم براین عالم با قوانین حاکم بر عالم ناسوت فرق دارد. مثلا ممکن است شما لحظه ای در عالم ملکوت باشید ولی هم زمان آن یک لحظه  100 سال عالم ناسوت باشد یا بر عکس.

3) عالم جبروت :  خداوند جهان هستی را با واسطه ای به نام عقل مجرد یا اشرف مخلوقات به وجود آورد یا همان عقل کامل که آیینه ی تمام نمای علم خداوند است و اصل تمام موجودات عالم به این عقل بر میگردد. پس این عقل منبع علم خداوند است یا عقل کامل که طبق روایات پیامبر اکرم صلوات الله علیه است.

4) عالم لاهوت : همان ذات اقدس الله است که قابل تصور نیست.


[1] . مطهری، مرتضی، اصول فلسفه و روش رئالیسم، انتشارات صدرا، ج 5، ص 194.
[2] . ر.ک: ملاصدرا، اسفار، چاپ سنگی، ج 1، ص 151، سفر اول؛ و بحرالعلوم، سید مهدی، تحفة الملوک، انتشارات حکمت، ص 101.
[3] . مطهری، مرتضی، اصول فلسفه و روش رئالیسم، انتشارات صدرا، ج 5، ص 196.
[4] . سجادی، جعفر، فرهنگ اصطلاحات فلسفی ملاصدرا، ص 325.
[5] . مطهری، مرتضی، آشنایی با علوم اسلامی، انتشارات صدرا، ج 1، ص 191.
[6] . مطهری مرتضی، اصول فلسفه و روش رئالیسم، ج 5، ص 196 و 197.
[7] . همان، ص 195.

رواق
بالادیده

تعداد نظر های داده شده (۵۳)

می نویسم ....
باز می نویسم....
نخوان! حرفهایم تکراریست....
نشنوو !!! همان آدم دیروز هستم...
نبین !!! همان آدم دیروز هستم...
فقط برو....
برو ولی حس کن و لمس کن....
" عشق پاکی را که به آتش کشیدی...

salam doste Aziz

mamnonam az hozooret

movafagh bashi

خدایـــــا

این بند دل آدم کجاست؟؟

ک گاهی با یک

اسم..

نگاه..

با حضور یک نفر..

و یا با یک لبخند “پاره میشود”

عالی بودخیلی ممنون 
دنبال چنین مطالب مفیدی بودم
پاسخ مدیر سایت:
سلام.
لطف دارید
سلام عالی بود ممنون و سپاس
سلام عالی بود ممنون و سپاس
پاسخ مدیر سایت:
سلام.
نظر لطف شماست
خود نویسنده هم نفهمیده چی نوشته است.
کلمه کلمه اش را اگر تعریف کنیم ، که نیاز به تعریف هم براش یک ضرورته ، آنوقت کلی از جملاتش  یا بی معنی میشوند و برخی دیگر غلط.

کتابی والاتر از کتب آسمانی آیا هست؟ 
ببینید در سادگی و قابل فهم بودن چیزی کم دارد. آیا جمله ای غیر قابل درک دارد؟
انسانهایی می پیچانند که خود بدرستی آن را نفهمیده اند و بعد اسمش را علم و سواد می گذارند.
ببخشید اگر صداقت بخرج دادم. این هزاران لغت کمکی به کسی نمی کنه .
پاسخ مدیر سایت:
سلام .
نفهمیدم منظورتون چیه
با تشکر فراوان از مدیر سایت که یکی از پیچیده ترین مطالب فلسفی رو با ساده ترین بیان از منابع خوبی یافته و به اشتراک گذاشتند
وبا ابراز تعجب از کلام دوست بی ناممون 
بنظرم افراد متدین نباید از تفکر و تعقل و تلاش برای فهم مطالب مشکل خودداری کننو به داشتن قرآن اکتفا کنند
اصلا فهم قرآن هم نیاز به تفکر داره
ببینید مطالب دینی رو:
 قال الصادق(ع):« انّ اللَّه عزّ و جلّ خلق ملکه على مثال ملکوته، و اسّس ملکوته على مثال جبروته لیستدلّ بملکه على ملکوته و بملکوته على جبروته.» ( همانا خداوند عزّ وجلّ عالم مُلک خویش را به سان ملکوتش آفرید ؛ و ملکوتش را به سان جبروتش تأسیس نمود تا با ملکش به ملکوتش استدلال کند( یا استدلال شود) و با ملکوتش بر جبروتش. )
2. حق تعالی می فرماید: «وَ إِنْ مِنْ شَیْ‏ءٍ إِلاَّ عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلاَّ بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ ــــ و هیچ چیزی نیست مگر آن که خزائن آن نزد ماست ؛ و ما آن را نازل نمی کنیم مگر به اندازه معیّن و معلوم »(الحجر :21)
3. « رَوَى جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ (ع ) أَنَّهُ قَالَ: فِی الْعَرْشِ تِمْثَالُ مَا خَلَقَ اللَّهُ مِنَ الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ قَالَ وَ هَذَا تَأْوِیلُ قَوْلِهِ: وَ إِنْ مِنْ شَیْ‏ءٍ إِلَّا عِنْدَنا خَزائِنُه‏. ـــــ امام صادق (ع) از پدرش از جدّش(ع) روایت کرده که فرمود: در عرش نمونه هر آنچه خدا در خشکى و دریا آفریده موجود است ؛ و اینست تاویل قول خداوند متعال که فرمود:«هیچ چیزى نیست مگر آنکه خزائن آن نزد ماست؛ و ما آن را نازل نمی کنیم مگر به اندازه معیّن و معلوم »(بحار الأنوار؛ ج‏55؛ص 34) 
امیدوارم این اشاره به اندازه کافی گویا باشه
پاسخ مدیر سایت:
سلام.
حق باشماست.
البته در مورد مطلبی که گذاشتم برخی جاهاش نیاز به تفسیر راحت تری داره برای فهم بیشتر.به هرحال فلسفه را با فلسفه باید جواب داد همانگونه که ریاضی رو با ریاضی.
ممنون از شما. ..
آشنایان ره عشق در این بحر عمیق
غرقه گشتند و نگشتند به آب آلوده...
حافظ

*هوالله الحی القیوم*
پاسخ مدیر سایت:
موفق باشید http://bayanbox.ir/view/1856897410585020215/rose.png
یک سوال : در متن بالا گفته شده عالم لاهوت عالم ذات اقدس الهی است در جایی خواندم عالم لاهوت عالم اسما وصفات الهی است. آیا بین این دو قول مباینتی وجود دارد به عبارت دیگر آیا اسما وصفات الهی عینا همان مرتبه ی ذات حضرت حق است? 
همچنین عرفا یک مرتبه دیگر را برای وجود قائلند که از ان تعبیر به مرتبه انسان کامل می شود که جامع تمامی مراتب وجود است در واقع تنها موجودی که می تواند به صورت یکپارچه تمامی مراتب وجود رادر وجودی واحد دارا باشد انسان کامل است. اشاره به این مرتبه از وجود هم در آیات قرآن وهم روایات وجود دارد
آیاتی نظیر مقام خلیفة الهی انسان و عرضه امانت الهی به عوالم که آنها از پذیرش. آن سرباز زدند اما انسان این امانت را به دوش کشید وهمچنین روایاتی که امام را قطب عالم وجود معرفی می کند. باتشکر
پاسخ مدیر سایت:

شکى نیست که خداوند صفاتى مانند «عالم»، «قادر» و «حى» دارد، اکنون باید دید آیا این صفات از ازل با خداوند بوده یا این که بعداً به وجود آمده اند؟ و بر فرض ازلى بودن، آیا صفات او زاید بر ذات او است و به اصطلاح میان ذات و صفات مرزى وجود دارد یا این که صفات او عین ذات او مى باشد؟

در باره ازلى و یا حادث بودن صفات تنها یک گروه از متکلمان اسلامى به

نام «کرامیه» پیروان محمد بن کرام سیستانى، به حدوث صفات معتقد مى باشند و مى گویند که ذات خدا در آغاز فاقد این صفات بوده و بعداً حادث شده است.

اگر از این گروه بگذریم همه فلاسفه و متکلمان اسلامى، قدمت و ازلیت صفات را پذیرفته اند.

بگذریم ...

آیت الله جعفرسبحانی در این باب اثبات میکند که صفات خدا عین ذات خداست.

هرگاه بگوییم ذات خدا عین علم و قدرت اوست، در این صورت خدا در آگاهى خویش و ایجاد چیزى به غیر خود نیاز نخواهد داشت، ولى هرگاه صفات او زاید بر ذات باشد او در آگاهى و توانایى به غیر خود محتاج خواهد بود و احتیاج و نیاز، شایسته مقام خدا نیست. درست است که اشاعره مى گویند صفات خدا پیوسته ازلى و ملازم با خدا بوده است، ولى ملازم بودن غیر از عین ذات او بودن است. نتیجه این مى شود که خدا در تحصیل آگاهى از ذات خود و خارج از آن، از علم جدا از ذات، کمک بگیرد و در ایجاد چیزى در خارج، از قدرتى خارج از ذات استمداد کند.

از طرفی هم علم و صفات معصوم هم برآمده از ذات اقدس است ومنافاتی ندارد. تا جایی که خداوند در قران خطاب به پیامبر فرمودند از روی هوس صحبت نمیکند و هرچه میگوید وحی است. آیت الله جوادی آملی در این باب فرمودند حتی حرف زدن پیامبر هم وحی بوده.

و کلام وحی برآمده از ذات خداست.

در جایی پیامبر فرمود:علی ممسوس فی ذات الله ... علی در ذات خدا غرق شده .(مناقب ابن شهر آشوب)

سلام.ممنون از توضیحاتتون.
ولی انصافا خیلی راحت تر از اینا میشد مطلب را توضیح داد تا همه کس فهم تر باشه
سلام دوست خوبم یه سوال ساده دارم خدا آینده رو میدونه یا نه؟ اگ نمیدونه ک شایسته مقام خدا نیست و اگ میدونه برای انسان ک ب گفته خداوند تنها موجود با ارادس اراده معنی نداره خیلی دنبال جواب بودم پیدا نکردم شاید اینجا بهش رسیدم ممنون
ممنون بابت اطلاعات جامع
مولانا:من مرغ لاهوتی بدم دیدی که ناسوتی شدم...دامش ندیدم ناگهان در وی گرفتار امدم
بسیار مفید و مختصر بود ممنون

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم؛ خداوند لعنت کند فلاسفه و عرفا را، که در پی هر لعنتی هزاران لعنت دیگر باشد.
فی الکافی عن الصادق علیه السلام انه قال: اما انه شر علیکم ان تقولوا بشیء ما لم تسمعوه منا.
در کتاب کافی از امام صادق علیه السلام که فرمودند: آگاه باشید که بر شما شر است که چیزی بگویید که آن را از ما نشنیده اید!!!
لطف بفرمایید، این عبارات ناسوت و لاهوت را میتوانید از روایات سرنخ بدهید! نه از عقاید هندو و بودا!!!

پاسخ مدیر سایت:
و علیکم السلام.
واسه ی لعنت تند و صریحی  که کردید آیا روایتی دارید؟ این طرز لعنت صحیح نیست.
مطلبی که گذاشته شده بیشتر از شهید مطهری و ملاصدراست. توضیحاتی هم که داده شده به گفتار آیت الله جوادی آملی و آیت الله سبحانی استناد شده.
از لعنی هم که به عرفا کردید باید بدونیم اولین عارف بالله که در مقام شناخت خداوند بود پیامبر صل الله علیه بودن و سپس اهل بیت.
احتمالا منظورتون عارفان قلابی بوده.
مطبلی هم که گذاشته شده در باب عوالمی هست که اسمشون در کتاب ها هست و خیلی ها معنیش رو نمیدونستن. و ما با استناد به تفسیر علما این رو شرح دادیم.
مثل اینه که شما بگین انرژی هسته ای چیه و ما توضیحش بدیم. آیا انرژی هسته ای سرنخ روایی داره؟
در پاسخ به آقا مهران _کتر دینانی: طبیعتا" خدا همان نور است حالا می توانید شما وصف  هم بدانید ظهور اصلا" وصف است و نور ظهور است اگر نور را ظهور معنی کنیم نور به معنای روشنائی است و روشنائی یعنی ظهوراست،هر چه که ما درباره حق بتوانیم بگوئیم صفت حق است و در مقام ذات نمی شود صحبت کرد مقام ذات اصلا" مقام سکوت است این ضمن یک بحث عرفانی – الهی بودن یک بحث فلسفی است،ذات حق تبارک و تعالی که همه چیز است اما در واقع شناختن ذات هر چیز سخت است حتی ذات یک مورچه،ما از مورچه آنچه می دانیم از ظاهرش و زندگیش است اما ذات مورچه را نمی شناسیم هر چه که درباره هر چیزی شما می دانید اوصاف است و به ذات راه ندارید مسئله ذات را امروزه قدری طرفداران علوم منکر می شوند و مسئله ذات و جوهر امروزه مورد انکار است اما ما واردش نمی شوییم که صحبت در مورد ذات خیلی سخت است یعنی نمی شود به آن رسید ابن سینا هم درباره فصل و جنس منطقی که بیان ذاتیات هستند صحبت می کند فصل جزء تمام مختص است و جنس منطقی جزء تمام مشترک است وقتی که جنس و فصل غریب را در تعریف یک موجود به کار ببریم به ذاتش رسیده ایم و ذاتیات را بیان کرده ایم ابن سینا هم این را گفته اما در جائی دیگر می گوید اینکه ما می گوئیم فصل منطقی است و تا آنجا که عقل انسان می رسد ما می توانیم اینها را دسته بندی کنیم که این ذاتی است،این عرضی است و این فصل غریب است و...... و بیان کنیم اما فصل اشتقاقی خیلی سخت است یعنی دسترسی به ذاتیات واقعی خیلی سخت است حالا وقتی درباره ذات انسان و هر موجودی این سخن صادق است پس برای ذات حق که لا اسم و لا رسم است مقام سکوت است حالا روایتی هم که نهی کرده اند از تفکر آن تفکر در ذات است که اگر هم تفکر کنی به جائی نمی رسی و این است که وقتی شما می پرسید نور چیست؟حق می گوید من نورم یعنی ظاهرم و همه چیز را ظاهر کردم یعنی شما می بینی و می فهمی اشیاء را،دیدن یک نوع ظهور است.اگر یک لحظه تصور کنی که ادراک نباشد در عالم ظلمت محض است بنابراین خود ادراک آدم نور حق است و من وقتی درک دارم و می فهمم و عالم برای من معنی پیدا می کند در پرتو ادراک و آگاهی،پس ادراک و آگاهی انسانها و عالم پرتوئی از آگاهی حق است و حق نور آسمانها و زمین و همه چیز است. 
پاسخ مدیر سایت:
سپاس از شما. همیشه موفق باشید
در پاسخ به علی -جوری حرف میزنی که واقف بر همه اموری عرفا و برخی لاسف اسلامی مبنای تفکرشان اولیا الله و ائمه است و لعنت فرستادن بر مومنین در واقع به خود لعنت فرستنده برمیگردد چشم بسته هر حرفی را نزنید زبان آتش است و ما چون پرده بر دیده داریم شعله و حرارت آن را نمیبینیم ، جدا از دین گمان نکنیم که هر چه میگوییم عین حقیقت محض است پس در کلاممان حدود و برخی عرفهای انسانی و اخلاقی را رعایت کنیم 
وویی وویی وویی، خدا رحم کنه به امت اسلامی از شر امثال این علی که نظر گذاشته اینجا
آدمای خشک مغز متعصبی که امیرالمومنین بهشون میگفت خوارج، این از همون دسته تفکرات رو داره
کی میشه خدا یه نوری بزنه دوزار تعقل کنن یا کلا نسلشون رو ور داره از رو زمین
ممنون
مختصر و مفید.
ممنون مفید بود

۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۵۱ مجتبی شعبانی
یا علی

ای مالک ملک لاهوت
یک پرتو جودت ناسوت
منکر عشقت در تابوت
حق حق زنم و هو هو هو
پاسخ مدیر سایت:
ممنون دوست گرامی
عالی بود اما وقتی نوجوانی  در سن 11 سال این مطلب را بخواند کلا گیج میشود لطفا واضح تر توضیح دهید زیرا همه از فلسفه و پیچیدگی ان سر در نمی اورند
پاسخ مدیر سایت:
ممنون از نظر خوبتون چشم
سلام  عالی بود اما بهتر است واضح تر باشد زیرا علم فلسفه و پیچیدگی های ان برای همه قابل درک نیست به هر حال سپاس گزاریم
پاسخ مدیر سایت:
سلام. چشم در اولین فرصت
سلام بر همه دوستان
وقتی کسی در  هر زمینه ای اطلاعاتی نداشته باشد یا علاقه ای برای کسب آن زمینه نداشته باشد مطالب برایش ثقیل و پیچیده به نظر میرسد چه بسا که این مطالب برای اهلش هم دارای پیچیدگی است به علت آنکه با حساب دو دوتا چهارتای این دنیا باهم نمیخواند و چیزی ماورای این دنیا است و درک و مشاهده آن برای افرادی ممکن است که در راه کسب این مدارج زحمت بکشند مجاهده نمایند و درضمن لطف خدا هم شامل حالشان گردد پس بهتر است اگر جایی چیزی را متوجه نمی شویم عیب را در دیگران نبینیم و گذاشتن مطالب پیچیده نیز برای اهلش لازم است اگر برای کسی غامض و پیچیده بود میتواند دنبال سطح پایین تری از مطلب باشد یا دنبال توضیح و تفسیر مطالب برای درک بیشتر باشد.
در ضمن از همه بزرگواران عذرخواهی میکنم
سلام 
واقعا" عالی بود خیلی استفاده کردم ممنون از دوستان
پاسخ مدیر سایت:
سلام. ممنون از توجهتون
فلسفه و درک عوالم بسیار سخت است.کسانی که درک و سواد پایینی دارند وارد این بحث ها نشوند . (و مجبور نشوند به عرفا بدو بیراه بگند)
این خیلی خیلی زشته
هر چه از ذات مقدسش بگویم کم است 
مثل پروانه به دورش بگردم کم است 
 هرچه در دل قربان کرامتش شوم کم است
هرچه گویم که ز عشقش مست مستم کم است
چه کنم که این معما در این عالم مبهم است 
ای خدا چشمهایم به روی عقل کامل بسته است 
عشق تو بی منطق وعقل در برم بنشسته است
پاسخ مدیر سایت:
بسیار زیبا
من سواد بالایی ندارم واز فلسفه چیزی نمی فهمم اما مطلبتون کاملا واضح بود و معنی این چهار کلمه رو رسوند
پاسخ مدیر سایت:
ممنون از توجهتون
۰۹ مهر ۹۵ ، ۰۸:۲۶ نعمت الله
اگر اینها درست باشد پس جهان های موازی که زحمتی زیادی دانشمندان برای کشفی شون کشیدند و از لحاظ علمی بطور قطع ثابت شده چی فکر شود
پاسخ مدیر سایت:

وجود زمان موازی، مستلزم وجود جهان موازی است. اگر چه سابقه‌ی این نظریه را از قرن 19 مطرح می‌کنند و در دهه‌های اخیر و به بویژه پس از توجه به فیزیک کوآنتوم نظریات متعددی در این زمینه ارائه شده است، اما اسناد تاریخی نشان می‌دهد که سابقه‌ی اینگونه تخیلات حتی به هزاران سال قبل از میلاد می‌گردد. اما در عین حال هم چنان فقط و فقط یک نظریه «یعنی حدس و گمان بدون هیچ پایه‌ی علمی» می‌باشد و حتی شواهد قابل تأملی نیز برای آن ارائه نشده است، چه رسد به دلایل متقن علمی.

البته منظور دانشمندان ماتریالیست (ماده گرا) این است که شاید جهانی شبیه به جهان مادی مشهود وجود داشته باشد و احیاناً موجودانی نیز در آن زندگی مادی داشته باشند، که چنین نظریه‌ای هیچ گاه به اثبات نزدیک نیز نخواهد شد. چرا اولاً وجود ندارد و ثانیاً ابزار شناخت در جهان بینی مادی محدود به حس و کشف آن محدود به نظریه و آزمون است و برای انسان جز همین جهان مادی فعلی قابل آزمایش و تجربه نخواهد بود.

نه «استیون هاوکینگ» ثابت کرده است که جهان از عدم به وجود آمده و به وجود آورنده‌ای ندارد و نه دیگران و نه کسی می‌تواند چنین اثباتی بنماید. بلکه اینها همه‌ «نظریه» است و نظریه بر پایه «ظن و گمان» است. هر کسی می‌تواند نظریه بدهد. یکی می‌گوید جهان چنین خلق شده و دیگری می‌گوید چنان و شما هم می‌توانید نظریه بدهید. اما نظریه تا با دلایل عقلی و علمی به اثبات نرسد، هیچ ارزشی به جز «نظریه» دارد و پیروی از نظریه، پیروی از حدس و گمان‌های خود یا دیگران است که به جز گمراهی نتیجه‌ای ندارد

اما اگر موضوع را از دیدگاه وسیع‌تری مورد مطالعه قرار دهیم و سخن از «عوالم» دیگر با موجودات منطبق با خود به میان آوریم، به نتیجه می‌رسیم که وجود عوالم دیگر، نه تنها نظریه‌ی جدیدی نیست، بلکه اثبات شده است. عالم ماده، عالم صورت (برزخ) و عالم روح، اولین معلومات انسان راجع به عوالم گوناگون در آموزه‌های دینی می‌باشند که از آنها به عوالم «حیات دنیوی»، «حیات برزخی» و «حیات اخروی» نیز یاد می‌شود.

اگر چه قرآن کریم یک کتاب تخصصی شیمی و فیزیک نیست که در خصوص شیمی‌آلی یا فیزیک کوآنتوم سخن بگوید، اما از آنجا که اشارات زیربنایی به جهان‌شناسی، زیست‌شناسی، انسان‌شناسی ... و معاد شناسی دارد، به همه این عوالم و حتی حیات در آنها اشارات محکم و مستدلی دارد. همین که می‌گوئیم: «الحمد لله رب العالمین»، یعنی می‌دانیم که عوالم گوناگونی وجود دارد که الله جل جلاله رب و پروردگار همه‌ی آنهاست.

بدیهی است که در آن عوالم نیز حیات و بالتبع حرکت و زمان وجود دارد، اما نه زمان مادی که از چرخش سیارات به دور خود یا یک دیگر به دست آید. چرا که خورشید و زمین و به اصطلاح چرخ فلک، مختص همین جهان مادی مشهود هستند. بلکه زمان به معنای «تقدم و تأخر» یا همان قبل و بعد، که معنای دیگری برای حرکت است.


لذا شاهدیم قرآن کریم از یک «روز» در آن زمانی که دیگر خورشید، زمین، ستاره، سیاره و کهکشانی وجود ندارد سخن به میان آورد و برای این که بشر حاضر در این جهان مادی طول روز آن زمان را درک کند، می‌فرماید آن یک روز برابر با 50 هزار سال فعلی شماست. و از موجودات عوالم دیگر چون ملائک و روح نام می‌برد.«تَعْرُجُ الْمَلائِکَةُ وَ الرُّوحُ إِلَیْهِ فی‏ یَوْمٍ کانَ مِقْدارُهُ خَمْسینَ أَلْفَ سَنَة» (المعارج، 4)

ترجمه: ملائکه و روح در روزى که مقدار آن پنجاه هزار سال است (یعنى در روز قیامت) به سوى او عروج مى‏کنند.


اسیتون هاوکینگ (Stephen William Hawking  ) یک فیزیکدان نظری است. فیزیک و هیچ یک از علوم تجربی دیگر نمی‌توانند درباره‌ی «بودن یا نبودن» خدا سخن بگویند. چرا که نه بودنش در علم تجربی قابل اثبات است و نه نبودنش. مضافاً بر این که علوم تجربی فقط می‌توانند بودن برخی از اجزای مادی عالم را با تجربه به اثبات رسانند، اما نسبت به «نبودن»، اگر چه یک شیء مادی، سخنی برای گفتن ندارند، چرا که قابل اثبات نیست. مثلاً اگر شما نظریه دادید که آسمان سوم یا چهارمی وجود دارد، علوم تجربی نه می‌توانند این نظریه را اثبات کنند و نه نفی. چون هیچ کدام قابل تجربه نیست. به همین دلیل جهان از نظر دانشمندان مادی (متمسکین به علوم تجربی صرف) کهنه کتابی است که اول و آخرش افتاده است. و این مباحث از مقولات عقلی می‌باشند که در فلسفه، منطق و کلام مورد بحث قرار می‌گیرند.

اگر منظورشان این است که جهان هستی [ماده یا غیر ماده] از هیچ به وجود آمده است! نظریه‌ای موهوم است و شعاری بیش نیست. چرا که عقل مکرر و مستمر و در هر امری اثبات می‌کند که معلول بدون علت، حرکت بدون محرک، نظم بدون ناظم ... و در نهایت هستی بدون هستی‌بخش به وجود نمی‌آید و حتی نه تنها یک نمونه‌ی خارجی برای اثبات آن نمی‌توان یافت، بلکه تصور آن نیز محال است. چرا که هر تصوری، اگر چه فقط خیال و باطل باشد، خود معلول علتی است

د ـ اگر منظور نظریه‌پردازان این است که «جهان نبوده و بعداً به وجود آمده است»، این نظریه‌ی جدیدی نیست و به همان بحث «حدوث و قدم» ماده بر می‌گردد و البته در فلسفه‌ی اسلامی، نه فقط جهان مادی، بلکه هیچ چیز جز خدای واحد نبوده و بعداً به وجود آمده است و همین امر گواهی بر به وجود آورنده است. چرا که نسبت ممکنات به «عدم و وجود» برابر است. لذا بدون علت پیدایش نمی‌یابند.

اما اگر منظورشان این است که جهان هستی [ماده یا غیر ماده] از هیچ به وجود آمده است! نظریه‌ای موهوم است و شعاری بیش نیست. چرا که عقل مکرر و مستمر و در هر امری اثبات می‌کند که معلول بدون علت، حرکت بدون محرک، نظم بدون ناظم ... و در نهایت هستی بدون هستی‌بخش به وجود نمی‌آید و حتی نه تنها یک نمونه‌ی خارجی برای اثبات آن نمی‌توان یافت، بلکه تصور آن نیز محال است. چرا که هر تصوری، اگر چه فقط خیال و باطل باشد، خود معلول علتی است.

ه ـ اگر منظور از «عوالم موازی» - «جهان موازی» - «زمان موازی» و ...، عالم ماده باشد، باز در علم تجربی قابل اثبات و یا نفی نیست. چرا که در علم تجربی فقط وجود بخش کوچکی از یک جهان مادی قابل درک است و هر کشف جدیدی نیز در همین جهان صورت می‌پذیرد. و در بحث عقلی و فلسفی نیز وجود هزاران عالم موازی نه تنها دلیلی بر نفی آفریدگار نمی‌شود، بلکه بیشتر تثبیت کننده است. مگر این که مدعی شوند دو «هستی» موازی [دو خدا] وجود دارد، که چنین سخنی معنا و منطقی ندارد. چرا که اگر «هستی» دوئیت پذیرد، معلوم می‌گردد که هر کدام از آن دو محدود بوده و توأم با نیستی هستند و همین محدودیت آنها را از هستی ساقط می‌کند.

اگر منظورشان این است که به غیر از عالم ماده، عوالم دیگری نیز به موازات وجود دارند، این نیز حرف جدیدی نیست و دلیلی بر اثبات استنتاج‌های عقلی، فلسفه‌ی اسلامی و کلام وحی است که از عوالم متفاوت هم چون عالم عقل، عالم عشق، عالم ملائک، عالم روح، عالم ماده، عالم صورت و برزخ [برقراری موجود با صورت و بدون ماده] و عالم آخرت، سخن به میان آورده و دلایلی عقلی و نقلی بر وجودشان ارائه داده و پروردگار عالمیان را واحد، احد و «رب العالمین» خوانده است
سلام
میشه یک نفر که در امریکاست
بره نا سا دانشمندان ناسا نجات بده
معجزات قران به انها بگه
بینگ بنگ و گسترش فضا 1400 در قران بوده
از چی میترسی؟
به نظرم ما باید درک کنیم دارند به اتش ابدی میرند
و جدی باشیم.
متعثفانه صداسیما ایران و سایت ها ان پوشش نمیدند معجزات قران به زبان دیگه بگن
اصلا شوخی نیست
شیطان بی خردی است
دنیا همش مکتب عشق
پروزدگار چون خیلی مهربان میخواد ان پادشاهی خودش ببخش اما فرشتگان ظرفیت ندارند پس ادم درست کرد کسی که خیلی مهربون همه چیز دوست داره ببخش و حتی پادشاهی شو و به تعداد زیاد
نباید گزاشت شیطان ابرو ما را ببره
دعای جوشن. زیارت اشور و ترجمه قران بخونید
هرکس به ما ظلم کرد به عهده خدا بزاریم اگه خدا ان بخشید ما ان ببخشیم و.در سال2011 دانشمندا مسفهمند به شدت در گسترش و کهکشان ها از هم دوز میکنه نه کاهش همه انها شوکه میشند
جالب 1400 سال پیش در سوره 47 ذاریات میگه ما اسمان با قدرت بنا کردیم و همواره ان گسترش میدیم
وسعون یعنی وسعت دادن. اسما یعنی اسمان.ابنا یعنی بنا کردن.....نجات بدینبه شرط انکه قوانین طبیعت برای هیچ حاکم باشند
یعنی قبل از هیچ وجود داشته باشند قوانین طبیعت مادی نیستند وبه ماده اثر میزارند
علم خدای دینی کشف کرد
الان این قوانین طبیعت که قبل از هیچ بودند و مادی نیستند وبه ماده اثر می گزارند چنین لحظه ای در زمان گزاشتند وشما الان این نوشته دارید میخونید
در مدارس دانشگاه دوربین و میکروفن بزاریم و درس دادن استاد ومعلم ضبط کنیم وبه دانش اموز و دانش جو بدیم و جوانهاو هر کسی این فیلم از روی بیکاری گوش میکنند و پلیدی از گوشها دور میشه
الان دانشمندا نظریه های علمی در قالب فیلم درست میکنند
صدا خیلی موثرند.اهمیت صداها خیلی در قران امده
حرف های بیهوده و نابود میکنه عقل...حرفهایی که برای تجسس درکارها دیگران .غیبت و فوش همه باعث نابودی ...صداها هستد که وجودمون حرکت میدند در قران میگه وقتی میخوایند حرف بزنید با نیکوترین بیان و کلمات استفاده کنید
و حرفی که میزنی وعمل نکنی با عث خشم پروردگار میشه چون مثل دروغ میشه ودروغ کلید همه زشتی هاست ..__کارها نا محال ومحال وعملی کنه
به نظرم 70درصد دختران مظلوم و مهربان وفقط 30 در صد از انها ظالم منافق هستند
ما به خاطر 30 درصد نباید این 70 درصد نادیده بگیریم
یک دستگاه جی پی اس ماهوارای به انها بدیم
و دکمه هایی روی ان بظاریم یک دکمه مثل فوش .داد ودکمه خطرناک مثل حمله روی ان بزاریم هر موقع احساس خطر کردند دکمه را روشن کنند
پلیس به موقع با دادهای جی پی اس محل پیدا کنه وحق مظلوم حتی اگه در خانه خوش هست بدیم
پیس باید توجیح بشه فرمانده ان دختری که اذیت شده
پلیس باید از افرادی انتخاب بشه که ادبشون ازمردم جامعه چند برابر بیشتر باشه پلیس اگه بیاد بی ادب حرف بزنه بشدت تنبیه بشه چون قرار تو پاکن باشی نه یک ذره زشت حرف بزنی
این طوری امنیت زیاد میشه
دختران از خونه فرار نمیکنند
دختران در خونه بهشون اذیت میشه و فرار میکند
الان اگه فکر بکیم مبینیم در فاصله های دور دخترانی دارند اذیت میکنند اما صدای انها به ما نمیرسه اما میدونیم هستد دستگا چی پی اس باشه این مشگل برطرف میشه...
از نظر کوانتم یک نفر به نام جورد شودر هم ثابت کرد که خدا هست کوانتم میگه از هیچ میشه جهان به وجود بیاد اما به شرط انکه سلام
اتش جهنم خیلی دردناک و ابدی
بهشت فقط دز ناز نعمت
خدا هست.اگه راست میگی برای معجزات قران شرح علمی بیار؟ که چگونه یک نفر بی سواد بتون مراحل جنین 1400 پیش بگه؟گسترش فضا بگه؟بینگ بنگ؟
وقتی ادم یک بوی تعفن بو میکشه حال ادم بهم میخوره
یک قطره از چرک های جهنم بخوره به دریا ها زمین همه انها بو میکنند در روز قیامت انسانها میخواند همه مردم فدا بشند تا ان اتش جهنم بهشون نخوره
پسر نوح سوار کشتی نمیشه .فرعون که میبینه یک تیکه چوب به اژدها تبدیل میشه ایمان نمیاره..
باید فشارها بزارین کنار بگین معیار ما علم
علم حرفها قران تایید میکنه .
اگه به حرفها قران نگاه کنید میخود دروغ نگین.تفکر بکنید در محیط پیرامونتون. در خبرها بود یک دانش اموز امریکایی زبان خانم معلم میبره و ان ازار اذیت میکنه
خوب این فیلم مبتذل دیده بود و باعث این شده بود
قوم لوت که این کارها زشت کردند خدا انها سنگ میکنه
پرودگار میدونه چقدر این کارها زشت
الان چقدر در جهان ازار اذیت میشه به خاطر اینکه حرف قران نگزفتیم
دین اسلام میگه دختران امانت.
بعضی دختران انقدر مظلوم و مهربانند که کوها را میخواد برا مهربانی انها خورد کنه کارهانا محالبر اساس باورهای اسلامی، به دوزخ جهنم گفته می‌شود که جهنم هفت طبقه دارد و هر چه پایین‌تر برود، جای افراد بدتر است. عذاب‌های دوزخ هم روحی هستند هم جسمی. برخی جهنمیان همیشه در آنجا می‌مانند و برخی دیگر پس از مدتی بخشوده می‌شوند و به بهشت می‌روند.[۱] تنها راه خلاصی از جهنم یا پایان کیفر مقرر است یاشفاعت شفیعان.[۲] گناهان برخی کسان چنان سنگین است که در آن جاودانه می‌شوند.[۳] جهنم جای عمل نیست و بنابر این نمی‌توان در آنجا با عمل صالح خویش را از عذاب رهانید.[۴]علی بن ابی‌طالب در خطبه‌ای در مورد ضرورت یاد قیامت و عذاب الهی چنین می‌گوید:مردم! شما چونان مسافران در راهید، که در این دنیا فرمان کوچ داده شدید، که دنیا خانهٔ اصلی شما نیست و به جمع‌آوری زاد و توشه فرمان داده شدید.آگاه باشید این پوست نازک تن، طاقت آتش دوزخ را ندارد، پس به خود رحم کنید. شما مصیبت‌های دنیا را آزموده‌اید، آیا ناراحتی یکی از افراد خود را بر اثر خاری که در بدنش فرو رفته، یا در زمین خوردن پایش مجروح شده، یا ریگ‌های داغ بیابان او را رنج داده، دیده‌اید که تحمل ان مشکل است؟ پس چگونه می‌شود تحمل کرد که در میان دو طبقه آتش، در کنار سنگ‌های گداخته، هم‌نشین شیطان باشید؟ آیا می‌دانید وقتی مالک دوزخ بر آتش غضب کند، شعله‌ها بر روی هم می‌غلتند و یکدیگر را می‌کوبند؟ و آنگاه که برآتش بانگ زند میان درهای جهنم به هر طرف زبانه می‌کشد؟ ای پیر سالخورده، که پیری وجودت را گرفته‌است، چگونه خواهی بود آن گاه که طوق‌های آتش به گردن‌ها انداخته شود و غل و زنجیرهای آتشین به دست و گردن افتد چنان‌که گوشت دست‌ها را بخورد؟[۵]جعفر صادق در مورد جهنم چنین می‌گوید: آتش دنیا یک بخش از ۷۰ بخش آتش جهنم است، آتش جهنم ۷۰ بار با آب خاموش شده سپس شعله‌ور گردیده تا به آتش دنیا تبدیل گشته است و اگر چنین نبود هیچ انسانی طاقت تحمل آتش را نداشت![۶] ﺟﻬﻨﻢ (Gehenna) ﻧﺎﻡ ﺩﺭﻩ ﺍﯼ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺍﻭﺭﺷﻠﯿﻢ (ﺑﯿﺖ ﺍﻟﻤﻘﺪﺱ ) ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻨﻮﺏ ﮐﻮﻩ ﺻﻬﯿﻮﻥ ﻭﺍﻗﻊ ﺍﺳﺖ. Gey Ben Hinom St[۷]در روایت دیگری از امام علی نام طبقات و درهای جهنم چنین ذکر شده است:هاویهسعیرجحیمسقرحطمهلظیجهنم[۸]«اولین طبقه جهنم، هاویه است و آخرین و پایین‌ترین طبقه آن جهنم است .» در بعضی روایات عکس آن هم ذکر شده است.ایا شما نماز میخونی بخون
دعای جوشن و زیارت اشورا
ترجمه قران بخون هر روز
باید زشتی ها رو دوشمون گزاشت و به طرف خوبی و مهربانی رفت
چرا قران عزیز به خاطر اینکه میگه وقتی مادرتون به سن پیری رسیدن بسیار مهربان محبت کنید و احترام کنید دروغ نگید در قران میگه اگاه باشید شیطان به افراد دروغ گو مسلط میشه
دروغ گویی خیلی بده زندگی ها نابود میکنه
کارها قوم لوط و الان این فیلم زشت باعث جنایتها شده
پس قران میبینیم چقدر عزیز
درقران سوره نمل میگه وقتی کوها درست کرد ورودخانها..دو دریا به هم زد در حالی که سدی بین انها قرار دارد...الان در قاره امریکا دو دریا به هم خوردند یکی شو ر و یکی شیرین و ازهم جدا شدند
1400 در قران میگه دو دریا که به هم میخورند
کشف قاره امریکا بار 400 یا 500 سال پیش
پیامبری که در صحرا عربستان بوده
ریچارد داوکینز این تحریف میکنه و میگه دو لیوان اب شور وشیرین کنارهم بزاریم دور میشند
منظور این نفهمیده که قران میگه جایی هست در کره زمین دو دریا به هم میخورند وصدی بین انها ست در قاره امریکا دو دریا به هم میخور ند و ازهم جدا شدنددر قران میگه روزی میرسه اب اقیانوسها و دریا ها می جوشه ...الان دانشمندا میگن خورشید لحضه مرگ ان یا نابودی ان انقدر بزرگ میشه که باعث میشه اب اقیا نوس ها بجوشند
به نظرم من معجزات قران یا خبرهایی که گفته خیلی بزرگ بودند و علم الان با ابریانه وسایل پیشرفته فهمیده به چند نفر خارجی که در کشورها مختلف هستند به انها بگیم
حدیث داریم یک ساعت تفکر از 70 سال عبادت بر تری داره...بنابرین و قتی دین باشه یعنی بهشت وجهنم هست
همه کسب علم میکنند بنابرین دین باعث پیشرفت علم میشه...منتها این باید مدیریت بشه.مثلا دانش اموز در خونه درس بخونند با فیلم و برای اشگال و سعوال به مدرسه ودانشگاه برند این فیلم اموزش باید از بهترین کلمات و از انیمشن و اگر لازم بود از بهترین گویندگان صدا سیما و از ریز شروع کنه به بالا ترین و جای هیچ سعوال نزاره دانش اموز باعث میشه با علاقه درس در خونه گوش میکنند و با علاقه و وعشق علم درس میخونند با این روش لیسانس میشه یک سال بگیریم دانشگاه و مدارس باز باشند هر کس سعوال داشت بعد از دیدن فیلم اموزشی بره سعوال کنه ااستادها در مدرس و دانشگاه ها منتظر میشند هر کس سعوال داشت جواب
اوشاید با خدا حرف بزنه
در قران در سوره شورا ی میشه در پرده بتون حرف بزنه یا چیز غیب ببینه
وجود خدا اگه میخوای پی ببری باید به طرف خوبی ومهربانی بری مثل حضرت ابراهیم که در خواب سه روز میبینه باید قربانی کنه بچه
قربانی میکنه میبینه کارد نمیبوره و گوساله میاد و و ان به جای ان قربانی میکنه
ما برای ازمایشیم تا خلیفه خدا مشخص بشه
خلیفه خوبی و مهربانی مشخص بشه
مثل یک سالک راه از تمام زشتی های پیرامون خودمون پاک ومنزه کنیم دل عاشق خوبی انقدر با عشق به سمت خوبی میره انگار نه انگار زشتی دور ورش هست و
یعنی باید با عشق به طرف خوبی بریم
شیعه یعنی اینکه با عشق به طرف خوبی ومهربانی وپاکی میره الان ما در ایران چند نفر داریم با عشق به طرف خوبی ومهربانی ها بره
با 2 ساعت فیلم اموزشی که درس دانش اموز و دانشجو درس در خونه بخونه و فقط 2 ساعت برای رفع اشگال بره و 2 ساعت دعای جوشن و2 درس حدیث قران ونماز جماعت
به افراد بیکار فیلم اموزشی میبیدیم هر رشته ای دوست داشتند در خونه با فیلم اموزشی بخونند و یک پژهش کده های بزارند در تمام زمینه های علمی با فیلم اموزشی یک مهارتی یاد گرفتند و تحقیق کنند دعای جوش و نمازدانشمندان وقتی برسی میکنند میبینند مقدارجرم ذرات واکترون ها و انرژی مغناطیس و غیره تاد20 عدد
میبنند خیلی دقیق انداز گیری شدن و دلیل این اندازه گیری دقیق شاید به خاطر ابعاد اضافه باشه در نظریه ریسمانها

انقدر اعداد دقیق یک روی تریون تریون اگه کم یا زیاد میشد کهکشان و سیارات به وجود نمی امدند
در قران میگه هر چیزی ما اندازه دقیق قرار دادیم
1400 سال پیش گفته الان فهمیدیم
در قران میگه قسم به ستارهای که هلاک شد الان ما میدونیم ستاره ها مرگ دارند
ما وقتی یک گناهی میکنیم وجودمون به واسته ان گناه شکل میگره کار خوب همین طور شکل میگره یعنی این ریسمان ها ما شکل میگرند و قتی در کنار یک نفر میشینیم ریسمان ان با ما ممکن جابه جا به شه
در قران وقتی میگه نگاه کردن به افراد جاهل روی بگیرید شاید به خاطر اینه ریسمان حلقه های کوچک و کوچکترین چیزی هستند که بشر فهمیده
ازمایشگاه ها و ابر ریانه ها و مغزها دنیا حرف ها قران ثابت کرده درست وقتی ثابت شد یعنی خدا هست
یعنی بهشت وجهنم هست
بعضی انقدر به طرف خوبی ومهربانی خوشنودی خدا رفتند که مثل امام زمان دیدن و در کتاب شون نوشتند
کسی شاید بره به طرف خوبی شایدایا کافران ندیدن اسمانها و زمین دوخته شده بود
وما انها را از هم باز کردیم
دو بار پشت سرهم میگه چرا ایمان نمی اورید
خدایی که از حرف اضافه دوست نداره دوبار تکرار میکنه به خاطر اهمیت موضوع در ایه جلو تر ان میگه
ودر زمین کوهها گذاشتیم ثابت که از زلزله های زمین بکاهد الان دانشمندا فهمیدن کوها از زلزله های زمین کم میکنه اگه نباشندهمیشه زمین در حال زلزله است
و در ایه جلو تر ان میگه اسمان سقفی محفوظ قرار دادیم دانشمندا میگه جو زمین اصطکاکی برای شهاب سنگها درست میکنه وانها میسوزند و خورد میشند
و در قران میگه باز روی گردانند
ای ایه ها 1400 سال پیش بود
تر جمه قران درست سایت گوگل ترنس عربی ان بزارید درست ترجمه میکنه
من که بودم و چه هستم 1400 پیش در قران میگه دانشمندا فهمدن درست در14.6 ملیارد سال پیش از کره زمین و ملیاردها کهکشان و هر چیزی که داریم مبینیم همه به انداز یک ذره کوچکتر از اتم به هم فشرده بوده و در انفجاری به نام بینگ بنگ باز میشه و به بزرگی که الان جهان داره میرسه واین اسمانها و زمین به هم وصل بودن وانها بازکرده درست بوده در سوره 30 انبیا . اگه ما احتمالات در نظرم بگیریم تعداد
1خوبی و مهربانی پیش دل ها مهربان و خوب و دل شکسته است پس اگه کسی خدا را بخونه اما خوب و مهربان نباشه خدا چطوربهت نزدیک بشه با بلا دل شکسته میشی خدا بهت نزدیک میشه
افراد خوب میرند پیش دل شکسته و خوب میرند
اگه قرار بود امام رضا کاری بکنه اینهمه مردم که سراسر دنیا بشون ظلم میشه مهمتر بود کاری بکنه
در سالها گذشته یک نفر از عراق امده بود گفت یک عقرب به یک زن انتهاری نیش زده و مانع انفجار در حرم امام حسین شده
در خبرها افرادی میگن در حرمها شفا گرفتند
ما این دنیا برای ازمایشیم
متعثفانه افرادی خیلی کا رها زشت و ازیت میکند و میرند حرم امام رضا نمیدونندباید دل شون پاک کنند و حق مردم بدند من خودم چند سال نفرتم باید دل شو خوب قشنگ پاک کنه برهتعدا اتم های تمام هستی در حدود 4×10به توان 80 است برای درست شدن یک پروتعین ساده مثل هملوگبین که 529 اسیدامینه درست شده اگه یک دستگاه باشه در ثانیه یک ملیون بار اسید امیه کنار هم بزاره از طرق سنجش احمالات و هملوگوبین درست بشه
عددی میشه به اندازه 4×10 به توان 619
خود این اعداد و اقرام مشون میدند نمیتونه از شانس درست شوده باشه
نمیتونه از شانس عمر جهان14 ملیارد سال
برای درست شده یک26 تریون سال طول میکشه
در یک برنامه ای نشون داده شده بود دانشمندا وقتی فصیل عای که داروین پیدا کرده بود گفتند جعلی به انها رنگ زده بودند که قدیمی تر جلوه کنندایا شما نماز میخونی بخون
دعای جوشن و زیارت اشورا
ترجمه قران بخون هر روز
باید زشتی ها رو دوشمون گزاشت و به طرف خوبی و مهربانی رفت
چرا قران عزیز به خاطر اینکه میگه وقتی مادرتون به سن پیری رسیدن بسیار مهربان محبت کنید و احترام کنید دروغ نگید در قران میگه اگاه باشید شیطان به افراد دروغ گو مسلط میشه
دروغ گویی خیلی بده زندگی ها نابود میکنه
کارها قوم لوط و الان این فیلم زشت باعث جنایتها شده
پس قران میبینیم چقدر عزیز
درقران سوره نمل میگه وقتی کوها درست کرد ورودخانها..دو دریا به هم زد در حالی که سدی بین انها قرار دارد...الان در قاره امریکا دو دریا به هم خوردند یکی شو ر و یکی شیرین و ازهم جدا شدند
1400 در قران میگه دو دریا که به هم میخورند
کشف قاره امریکا بار 400 یا 500 سال پیش
پیامبری که در صحرا عربستان بوده
ریچارد داوکینز این تحریف میکنه و میگه دو لیوان اب شور وشیرین کنارهم بزاریم دور میشند
منظور این نفهمیده که قران میگه جایی هست در کره زمین دو دریا به هم میخورند وصدی بین انها ست در قاره امریکا دو دریا به هم میخور ند و ازهم جدا شدند
۰۶ آذر ۹۵ ، ۱۰:۵۸ آزادی نژاد
با سلام سپاس فراوان 
❤خدا❤یا اگر این من عاشق به تو برسد............................................
جالب بود
سلام...مطالبون حرف نداشت....خداقوت
نه رد میکنم نه تایید معلوم نیس با مرگ چه بلایی سرمون خواهد آمد محو میشیم یا زندگی ادامه دارد که فرمود فاصله حق و حقیقت ۴ انگشت است چشم تا گوش آنچه را دیدی باور کن آنچه را شنیدی باطل استنه رد میکنم نه تایید معلوم نیس با مرگ چه بلایی سرمون خواهد آمد محو میشیم یا زندگی ادامه دارد که فرمود فاصله حق و حقیقت ۴ انگشت است چشم تا گوش آنچه را دیدی باور کن آنچه را شنیدی باطلنه رد میکنم نه تایید معلوم نیس با مرگ چه بلایی سرمون خواهد آمد محو میشیم یا زندگی ادامه دارد که فرمود فاصله حق و حقیقت ۴ انگشت است چشم تا گوش آنچه را دیدی باور کن آنچه را شنیدی باطل است استنه رد میکنم نه تایید معلوم نیس با مرگ چه بلایی سرمون خواهد آمد محو میشیم یا زندگی ادامه دارد که فرمود فاصله حق و حقیقت ۴ انگشت است چشم تا گوش آنچه را دیدی باور کن آنچه را شنیدی باطل است
به قول على: بزرگترین اسرار مرگ است  ما این همه راز از همین کره زمین نمیدانیم حالا رفتیم سراغ عوالم افسانه اى   با این کار داریم خدا را محدود میکنیم و خودمونىً که میشه باهاش یه استکان چاى خورد   دوستان این جماعته که با لغات عجیب عربى خودشونا دانشمند جا زدن زیاد جدى نگیرید      یه سوال اگه شما مجبور بشید مال و ناموستونا به أمانت بگذارید دست این جماعت مثلاً عالم خداجو میدید یا دست یک کشاورز زحمت کش صورت سوخته
خدا خیرتون بده
ببخشید، جهان هستی تجلی خداست؟
پاسخ مدیر سایت:
  1. اگر تجلی به معنای این باشد که علت به معلول خود تنزّل یافته غلط است . اگر تجلی خداوند به معنی تنزل او در موجودات باشد، پس باید بین خدا و خلق سنخیت باشد، ولی دراحادیث متعدد جدایی خلق ازخالق وبینونت به صراحت آمده است ازجمله: مُباینَتُهُ اِیاهُم مُفارِقَتُهُ اِنِّـیتُهُم…. کُنهُهُ تَفریقٌ بَینَهُ وَ بَینَ خَلقِهِ آفریدن خداوند آفریده ها را حجابی است بین او و آنها… کنهش فاصله ی بین او و آفریده هایش است از طرفی هم در این صورت باید به قدیم بودن جهان قائل شویم . به این معنا که خداوند ابدی و ازلی است پس جلوه او هم ابدی وازلی است . اگر قرار باشد که کائنات جلوه ذات الهی باشند پس آنها نیز ابدی و ازلی خواهند بود . و در این صورت جهان نیز قدیم خواهد بود واین محال عقلی است.پس معنای دوم که تجلی خداوند ترشح و تنرل وجود او باشد غلط است و این نظریه بزرگان از صوفیه است. در احادیث بسیاری به جدایی خداوند از خلق اشاره شده است:

الف) امیر المومنین فرمود:کُلُّ مَا یُمْکِنُ فِیهِ یَمْتَنِعُ مِنْ صَانِعِه‏ .هرآنچه که در آفریده است در آفریننده نیست(توحید شیخ صدوق – ترجمه محمد علی سلطانی ص ۴۲) ب) امام صادق(ع) : فرمود هو بخلاف الاشیاء=او به خلاف اشیا است (همان ص۳۷۴) ج) کنهه تفریق بینه و بین خلقه =کنه او فاصله ی بین او و آفریده هایش است. (همان ص۳۹) د) خلق الله حجاب بینه و بینهم و مباینته ایاهم مفارقته انیتهم …آفریدن خداوند ، آفریده هایش را، خود حجابی است بین او و آنها. جدایی وی از آنها و مباینت او از شخصیت آنهاست

اما تجلی به این معنا که خداوند به آیات خود تجلی نموده است یعنی خود را شناسانده است این درست است


سلام
ممنون از توضیحاتتون، خیلی ارزشمند بود.
التماس دعا
پاسخ مدیر سایت:
سلام خیلی ممنون . التماس دعا
۱۴ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۱۸ خرید بک لیتک
سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون ادامه بدین
پاسخ مدیر سایت:
سلام. ممنون از حمایتتون
سلام 
عالم ناسوت،،ملکوت،جبروت،لاهوت چیست؟
در کل عالم امکان مسله سفات 
..برو شیر عسل بخور 
عملت مهمه..
چی اورد عالم ملک ..قدوس 
جاچنیه دل خدا را ببوس
در عالم امکان..صفت محکم..

 
اسرار ازل را نه تو دانی و نه من ........
همه اینا نظریه هست
فقط دل بدست آر تا کسی باشی
همین والسلام
۱۳ خرداد ۹۸ ، ۱۱:۲۵ محمد متقاعد
سلام ممنون ازتوضیحات بسیارعالیتان
پاسخ مدیر سایت:
سلام.در پناه حق

باعرض سلام وخدا قوت من داشتم کتابی راجع به معراج میخوندم  درباره عالم معراج نوشته بود برام جای سوال شد اومدم که پیدا کنم به نوشته های شما چشمم افتاد خیلی عالی بود هرچند من اهل فضای مجازی نیستم و معمولا کتاب که میخونم اون چیزهایی که نمیفهمم واون کلمه برام گنگه میرم پیدا میکنم  ممنونم که مطالب مفید میگذارین الان دیگه هر نسلی رو که بگی چه جوان و چه پیر پدر مادر فرزند فقط تو فضای مجازی هستن واین خیلی تاسف بار هست ای کاش قدر کتاب رو بدونیم شبکه ها ی مجازی زندگی ها رو نابود میکنن واین مرگ تدریجی پیوند خانوده هاست وما متاسفانه بی توجهیم بازم ممنونم که تونستم باز یک مشکلی که برام دریک قسمت از کتاب اومده بود با توضیحات شما بتونم درکش کنم خداقوت

پاسخ مدیر سایت:
نظر لطف شماست. ممنون.

خیلی ممنون بابت مطالب خوبتون

این عوالم چشیدنی است نه شنیدنی

حلوای تن تنایی تا نخوری ندانی 

۰۴ تیر ۰۱ ، ۲۳:۰۶ سیده سادات حسینی

سلام من بطور ناخواسته بر اثر یک بیماری که انگار مُردَم و زنده شدم وقتی شفا گرفتم در هنگام بیداری وارد عالم ملکوت شدم و دیدم اونجا چه خبره و با اجداد و اهل‌بیتم یعنی پنج تن آل عبا دیدار داشتم، بهشت و جهنم و جنیان و فرشتگان و برزخ را اونجا به چشم دیدم... آقای مدیر میخوام با شخص خبره‌ای در این زمینه صحبت کنم، ایمیلم رو وارد کردم...

پاسخ مدیر سایت:
سلام ممنون
متاسفانه خبره نیستم ،کسی رو هم نمیشناسم

سرکار خانم سیده سادات حسینی
باسلام
آقای عباس موزون، برنامه زندگی پس از زندگی رو بصورت تخصصی در موضوع تجربه نزدیک به مرگ تهیه کرده اند.
با یک جستجو در گوگل میتوانید ایشان را پیدا کنید.

 

 

سلام.

از نظر دین، آیا موجودات دیگر هم به غیر از ما وجود دارن در کرات دیگر؟

آیا زمینی با مشخصات زمین ما هست؟

این قضیه در جهان در حد فرضیه هست و هنوز کشف نشده. ولی آیا دین در این باره نظری داده؟

پاسخ مدیر سایت:
سلام
بله خداوند در سوره ی نحل آیه ی 49 از جنبندگانی به غیر از ملائکه صحبت میکنه که در آسمان ها برای خدا سجده می‌کنند.
در سوره ی طلاق آیه ی 12 هم از زمین های بسیاری مانند زمین ما سخن به میان آورده.
در این آیه خداوند زمین رو مونث مجازی گرفته و از ضمیر متصل هُنَّ براش استفاده کرده. که این ضمیر برای جمع مونث هست.

سلام بسیار ممنونم از توضیحات ارزشمندتون. 

چقدر من دنبال فهم این مطالب بودم و شما خیلی روان و قابل فهم بیان کردید

 

 

 

 

 

پاسخ مدیر سایت:
موفق باشید

چرا هر چی از عوالم ناسوت و ملکوت جبروت و لاهوت و ذات خدا و عقل و صفات خداوند خوندم همش منو به یاد امیر المومنین علی علیه السلام  مینداخت یا هو یا علی مدد 

چرا هر چی از عوالم ناسوت و ملکوت جبروت و لاهوت و ذات خدا و عقل و صفات خداوند خوندم همش منو به یاد امیر المومنین علی علیه السلام  مینداخت یا هو یا علی مدد 

پاسخ مدیر سایت:
چون امیرالمومنین آینه ی تمام نمای صفات خداوند هست

ارسال نظر(ایمیل اجباری نیست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بالادیده